Niezwykła historia marki Hugo Boss
Hugo Boss to jedna z najbardziej kontrowersyjnych marek, która wzbudza zainteresowanie głównie ze względu na bardzo ciekawą historię. Światowej sławy firma, która obecnie słynie z produkcji kolekcji odzieżowych, perfum, czy modowych dodatków, zaczynała swoją przygodę z branżą militarną. Produkowała mundury dla żołnierzy walczących w niemieckich szeregach. Jakie jeszcze tajemnice kryje ten światowy lider świata mody i zapachów?
Krótka kariera założyciela marki Hugo Boss
Hugo Boss jest niemiecką marką, która powstała w 1923 roku. Firma od samego początku nastawiona była na klientów premium i produkcję luksusowych jak na tamte czasy elementów garderoby, co zresztą można zauważyć także współcześnie.
- Założyciel dochodowego imperium Hugo Ferdinand Boss po 9 latach prowadzenia swojej działalności zdecydował się na odważny krok, jakim była współpraca z niemiecką armią. Na jej zlecenie zajął się produkcją mundurów dla Hitlerjugend, SS, a także Wermachtu. Ogromne kontrowersje budził fakt, że do pracy dla firmy wykorzystywane były osoby, które przebywały ówcześnie w obozie pracy zlokalizowanym w Matzingen — zauważa specjalista sklepu internetowego FABRYKA ZAPACHU .
Po zakończeniu wojny niechlubna przygoda obróciła się przeciwko właścicielowi marki Hugo Boss. Nie tylko został ukarany wysoką grzywną, ale również zakazano mu prowadzenia własnej firmy. Było to najgorsze, co mogło go spotkać. Niedługo po całej sytuacji zmarł, a jego przedsiębiorstwo trafiło w ręce męża jego córki - Eugena Holy. Nowy właściciel za wszelką cenę starał się odbudować dobre imię marki. W tamtym czasie trudniła się ona produkcją ekskluzywnych garniturów.
Lata świetności marki Hugo Boss
Prawdziwy rozkwit firmy nastąpił, kiedy na jej czele stanęli wnukowie Hugo Ferdinanda Bossa. To oni zaczęli budować spójną koncepcję marki, wykorzystując przy tym znane osobistości. Stwierdzili, że najlepszym sposobem na przekonanie do siebie klientów będzie wykorzystanie kogoś, kto już jest im bliski. W ten sposób pozyskano pierwszego ambasadora, którym był Sylvester Stallone.
Prawdziwy przełom nastąpił jednak w latach 80. Wówczas zadecydowano, że elegancka odzież to tylko jedna z odpowiedzi na oczekiwania społeczne i konieczne jest rozszerzenie oferty. Zaprojektowano więc:
- elementy mody casualowej,
- dodatki i akcesoria.
Była to również chwila, w której na rynek wypuszczono pierwsze kosmetyki, a renoma przedsiębiorstwa zaczynała powoli dobrze rankować.
Współczesny wizerunek marki Hugo Boss
Chociaż od niechlubnych wydarzeń założyciela firmy Hugo Boss minęło sporo czasu, to jednak marka nieustanne stara się naprawić błędy przeszłości i budować pozytywny wizerunek w oczach odbiorców. Z tego względu stała się ona sponsorem specjalnej nagrody dla uzdolnionych artystów. Ustalone zostało również zgodne stanowisko przedstawicieli przedsiębiorstwa, co do jego działalności za czasów wojny. Marka oficjalnie przeprosiła wszelkie osoby, które związane były z przymusową pracą na jej rzecz.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana