Artykuł sponsorowany

Niezwykła historia marki Hugo Boss

Niezwykła historia marki Hugo Boss

Hugo Boss to jedna z najbardziej kontrowersyjnych marek, która wzbudza zainteresowanie głównie ze względu na bardzo ciekawą historię. Światowej sławy firma, która obecnie słynie z produkcji kolekcji odzieżowych, perfum, czy modowych dodatków, zaczynała swoją przygodę z branżą militarną. Produkowała mundury dla żołnierzy walczących w niemieckich szeregach. Jakie jeszcze tajemnice kryje ten światowy lider świata mody i zapachów?

Krótka kariera założyciela marki Hugo Boss

Hugo Boss jest niemiecką marką, która powstała w 1923 roku. Firma od samego początku nastawiona była na klientów premium i produkcję luksusowych jak na tamte czasy elementów garderoby, co zresztą można zauważyć także współcześnie.

- Założyciel dochodowego imperium Hugo Ferdinand Boss po 9 latach prowadzenia swojej działalności zdecydował się na odważny krok, jakim była współpraca z niemiecką armią. Na jej zlecenie zajął się produkcją mundurów dla Hitlerjugend, SS, a także Wermachtu. Ogromne kontrowersje budził fakt, że do pracy dla firmy wykorzystywane były osoby, które przebywały ówcześnie w obozie pracy zlokalizowanym w Matzingen — zauważa specjalista sklepu internetowego FABRYKA ZAPACHU .

Po zakończeniu wojny niechlubna przygoda obróciła się przeciwko właścicielowi marki Hugo Boss. Nie tylko został ukarany wysoką grzywną, ale również zakazano mu prowadzenia własnej firmy. Było to najgorsze, co mogło go spotkać. Niedługo po całej sytuacji zmarł, a jego przedsiębiorstwo trafiło w ręce męża jego córki - Eugena Holy. Nowy właściciel za wszelką cenę starał się odbudować dobre imię marki. W tamtym czasie trudniła się ona produkcją ekskluzywnych garniturów.

Lata świetności marki Hugo Boss

Prawdziwy rozkwit firmy nastąpił, kiedy na jej czele stanęli wnukowie Hugo Ferdinanda Bossa. To oni zaczęli budować spójną koncepcję marki, wykorzystując przy tym znane osobistości. Stwierdzili, że najlepszym sposobem na przekonanie do siebie klientów będzie wykorzystanie kogoś, kto już jest im bliski. W ten sposób pozyskano pierwszego ambasadora, którym był Sylvester Stallone.

Prawdziwy przełom nastąpił jednak w latach 80. Wówczas zadecydowano, że elegancka odzież to tylko jedna z odpowiedzi na oczekiwania społeczne i konieczne jest rozszerzenie oferty. Zaprojektowano więc:

  • elementy mody casualowej,
  • dodatki i akcesoria.

Była to również chwila, w której na rynek wypuszczono pierwsze kosmetyki, a renoma przedsiębiorstwa zaczynała powoli dobrze rankować.

Współczesny wizerunek marki Hugo Boss

Chociaż od niechlubnych wydarzeń założyciela firmy Hugo Boss minęło sporo czasu, to jednak marka nieustanne stara się naprawić błędy przeszłości i budować pozytywny wizerunek w oczach odbiorców. Z tego względu stała się ona sponsorem specjalnej nagrody dla uzdolnionych artystów. Ustalone zostało również zgodne stanowisko przedstawicieli przedsiębiorstwa, co do jego działalności za czasów wojny. Marka oficjalnie przeprosiła wszelkie osoby, które związane były z przymusową pracą na jej rzecz.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.