Artykuł sponsorowany

Jak zaprojektować salon fryzjerski, by jego wnętrze było spójne?

Jak zaprojektować salon fryzjerski, by jego wnętrze było spójne?

Salon fryzjerski to miejsce relaksu. Jeśli tylko jest odpowiednio zaaranżowane, aż chce się w nim przebywać, a to skłania do częstszych wizyt i rezerwacji terminów. Ponadto, dobrze wyposażona przestrzeń gwarantuje również codzienny komfort pracy personelu i właścicieli takiego lokalu usługowego. Jak go zaprojektować i jakie meble zamówić, by uzyskać pożądany efekt?

O jakich obowiązkowych elementach wyposażenia musisz pamiętać?

Każdy, nawet najmniejszy salon fryzjerski, powinien zawierać takie elementy i stanowiska jak:

  • myjki do włosów (z reguły jedna lub dwie),
  • recepcja (z ladą),
  • tzw. poczekalnia (czyli zwykle sofa, na której można oczekiwać na swoją kolej, napić się kawy, poczytać czasopismo),
  • stanowisko pracy (fotel klienta, lustro, podręczny wózek z akcesoriami fryzjerskimi),
  • zaplecze i przestrzeń wspólna dla personelu,
  • łazienka.
Ponadto w takim miejscu trzeba trzymać się określonych wymogów BHP i uwzględnić odpowiednie dostosowanie światła, które jest kluczowe w kontekście takich usług jak koloryzacja włosów – wyjaśnia ekspert z firmy Studio mebli kuchennych Bis.

Cała przestrzeń musi być komfortowa i funkcjonalna, zarówno dla klientów, jak i dla pracowników.

Trzymaj się jednego stylu

Kluczem do spójności każdego wnętrza, w tym także salonu fryzjerskiego, jest trzymanie się jednego określonego stylu i podobnej kolorystyki. Dotyczy to zwłaszcza niewielkich pomieszczeń, na przykład do 40 metrów kwadratowych, bo w takich miejscach każdy dodatek i akcent przyciąga wzrok.

Decydujesz się na jasne meble? Nie mieszaj ich z ciemnymi. Stawiasz na styl glamour? Odrzuć minimalistyczne lub tradycyjne dodatki, by nie wprowadzać niepotrzebnego chaosu. Jeśli nie wiesz do końca, jaka estetyka ci odpowiada, wybierz bezpieczną klasykę: szarości, kolory ziemi, beże.

Nie „zagracaj” przestrzeni

Puste, jeszcze niewyposażone przestrzenie mają to do siebie, że zafałszowują rzeczywisty stan rzeczy. Wchodząc do pustego salonu, na pewno masz wrażenie, że jest w nim sporo miejsca i zmieścisz w nim nawet więcej stanowisk i mebli niż w pierwotnych planach. Ale to złudzenie.

Gdy tylko postawisz wewnątrz pierwszą myjkę i kanapę dla oczekujących klientów, zobaczysz, że dostępne miejsce już się „skurczyło”. A przecież trzeba jeszcze wygospodarować wolną przestrzeń na stanowisko pracy, na wygodne dojście do zaplecza, na przechowywanie i recepcję…

By uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek, jeszcze przed złożeniem zamówienia na meble do salonu fryzjerskiego, wykonaj własny projekt aranżacji wnętrza. Dziś jest wiele darmowych programów online, które dadzą ci spore możliwości. Zawsze możesz też postawić na sposób tradycyjny: kartka, linijka i ołówek. Bazując na rzeczywistych wymiarach ścian, otworów okienno-drzwiowych i wnęk, możesz zaplanować rozmieszczenie elementów wyposażenia o konkretnych wymiarach.

Takie podejście daje ci jeszcze jedną przewagę: dzięki temu, firma podejmująca się wykonania mebli na wymiar, otrzymuje pełen pakiet niezbędnych informacji już na samym początku współpracy.

 

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.